Monday, July 6, 2009

MASA TETAP MELANGKAH TAPI AKU??

Tarikh baru, hari baru, semester baru, tahun baru..aku??beginilah aku, takde yang baru. Sedar tak sedar aku sekarang dah masuk tahun ketiga sem 6 dekat UPM ni. Tak sangkalah pulak. Cam dah tua je rasa..Huhu..Harap2 di sem baru ni aku dapat membuat anjakan paradigma terhadap pelajaran dan diri aku sendiri. Bila dah masuk sem baru ni, ramailah jumpe member2 yang dah lama ditinggalkan hampir 3 bulan. Sibuklah tanya resultlah, keje part time ape time cutilah, dapat gaji berapalah, suruh belanja makanlah, beli baju barulah dan macam-macam lagilah. Perempuan..biasalah. Gosip tak abes2. tapi banyak juga benda klakar bila dah lama tak jumpa ni. Ada yang dah berubah wajah dan penampilan.. Aku seronok usha budak-budak baru masuk ni. Budak baru biasalah baik lelaki mahupun perempuan nampak sama jer..skema. Tapi bila dah lama skit nampaklah sikit tanduk, tocang ke..errmm biasalah tu kan. Kebanyakannya memang macam tu lah. Tapi seronok tengok ragam manusia ni. Semalam dok penat kemas bilik yang jadi stor ni. Macam nak patah pinggang. Sem ni bilik aku berwajah baru.Huhu..harap2nya banyaklah kebaikan yang akan kita dapat pada sem baru ni. Semoga kebaikan mengatasi keburukan. Semoga kehidupan yang lebih mencabar ini lebih indah warnanya berbanding kehidupan yang simple dan biasa tapi berwarna pucat dan pudar tanpa tarikan.

No comments: