Saturday, October 9, 2010

LEPASKAN PERGI..

Apabila hati berasa amat tawar dan begitu kecil, rasa sayang yang ada akan menjadi sedikit benci..aku selalu bertanya kenapa aku begitu bodoh amat kerana masih berprasangka baik dan percaya pada orang yang telah membuang pergi. Kenapa aku dilahirkan menjadi seperti ini dan ini?Mengapa harus aku yang menanggung nasib ini?Mengapa ujian ku menjadi sebesar ini?Mengapa aku yang dilayan begini? Layakkah manusia dan hamba seperti aku untuk mempersoalkan ketentuan Ilahi?Siapakah aku di mata sang Pencipta yang terlalu amat aku harap akan hatiku begitu tulus mencintaNya dan mendambakan bahagia hingga ke hujung nyawa. Aku berasa terlalu kerdil dan hina. Hina nya aku kerana dilayan seperti tiupan angin yang lalu. Ku pujuk hati terimalah keadaan ini..Duhai hati, lepaskanlah ia pergi..Aku merayu jangan aku terus disakiti...Kerana aku juga punya maruah dan harga diri..

No comments: