Friday, October 9, 2009

CERITA SAYA

Hari ini saya teringat kamu lagi,
Seperti hari2 semalam sejak beberapa bulan yang lalu,
Tapi kali ini ingatan saya makin kuat terhadap kamu,
Bangun tidur, mahu tidur, kala sendiri,
Saya asyik ingatkan kamu.

Saya cuba untuk melupakan kamu,
Saya buang jauh2 kenangan kamu,
Saya padamkan semuanya bukan sebab saya bencikan kamu,
Tapi sebab saya takut saya tak mampu lupakan kamu.

Saya tahu saya ini bukan siapa2,
Saya hanya tempat kamu bersandar,
Saya hanya tong sampah serbaguna,
Mahu disimpan terasa semak, mahu dibuang terasa sayang.

Saya gembira lihat kamu ketawa,
Saya menangis lihat kamu terluka,
Tapi saya lagi pedih lihat kamu bahagia,
Saya bukan perempuan jahat,
Saya cuma manusia biasa.

Hari2 saya berdoa pada Tuhan saya,
Jauhkan kamu dari saya jika kamu bukan orang baik untuk saya,
Dekatkan kamu pada saya jika kamu orang yang mulia,
Kadang2 diberi yang atas,
Kadang2 diberi yang bawah,
Saya keliru, mungkin Tuhan belum berikan petunjuknya.

Saya selalu menangis sendiri,
Kadang2 saya sengaja cari pasal nak menangis,
Supaya saya dapat keluarkan air mata saya,
Supaya saya dapat luahkan rasa sedih tanpa orang lain peduli pasal saya.

Kamu sangat istimewa bagi saya,
Saya akan gembira lihat kamu tersenyum gembira,
Saya akan sentiasa berada di sisi kamu jika kamu perlu saya,
Saya akan jaga kamu seperti saya jaga hati saya,
Saya nak kamu tahu saya ada untuk kamu sampai bila2.

No comments: