Friday, October 9, 2009

PENAT SUDAH..

Bila pagi2 kau bangun tidur dan menghadap komputer,
Bila kau tengok benda yang membuatkan kau sangat benci dan marah,
Hari2 yang kau mahukan kedamaian di dalamnya bertukar menjadi bangkai,
Busuk, jijik, cam sial,ahhh semualah,
Itulah yang aku rasakan saat ini tanpa aku perlu tahu sebabnya.

Aku benci kamu di saat ini, di ketika ini,
Aku terlalu benci.

Aku sudah penat dengan kepura-puraan sendiri,
Aku terlalu letih dengan ketaksuban diri,
Ketaksuban terhadap ciptaan Tuhan,
Aku tahu kamu tidak layak ku panggil teman,
Aku tahu Tuhan telah makbulkan permintaan,
Mungkin, itu aku tak pasti,
Walaupun lain yang ku harapkan, tapi aku ikhlas,
Menerima apa sahaja pemberian.

Aku rasa macam sampah.
Ya..
Aku rasa macam bangkai.
Betul..

Lama aku terdiam, berfikir perkiraan untuk hari ini dan seterusnya..
Namun siapalah aku, hanya seorang manusia yang tak tahu percaturanNya..

Sudahlah aku penat,
Terlalu penat hatta untuk memikirkan diri sendiri,
Walau sesampah mana pun aku ditempatkan,
Walau sebusuk mana pun aku dibaukan,
Aku tak heran,
Aku tidak peduli,
Aku tak akan biarkan hidup aku disampahkan, dibangkaikan, dan disialkan lagi.

Cukuplah.
Cukuplah untuk hari semalam dan sebelumnya.
Janganlah kau ganggu aku lagi.

Sesungguhnya aku sudah terlalu penat.

No comments: