Friday, September 24, 2010

HATIKU HANYA KAMU..

Hari ini, lagi 2 hari genap sebulan aku ditinggal pergi. Walaupun agak sudah berasa sedikit kuat, tetapi ingatan dan kenangan yang pernah terlakar tak mampu untuk ku usir pergi. Siapalah aku untuk menidakkan rasa hati. Siapalah aku untuk menafikan kehendak Ilahi. Hari itu seperti baru terjadi semalam. Hari yang tidak pernah aku bayangkan akan rasa kesakitan. Hari yang jiwaku seperti merintih mintak pergi. Luka yang terlalu dalam yang tidak bisa dapat sembuh untuk beberapa hari. Hanya kemaafan yang bisa membuat aku untuk berasa tenang saat ini. Hanya kekuatan yang dipinjamkan Tuhan dapat membantu aku untuk bertahan kembali. Luarannya, aku sudah mampu tersenyum dan ketawa. Dalam diri, ada juga terbit rasa hati bila kenangan lama menyapa kembali. Sungguh aku tidak pernah rasa menyesal dengan hidup sendiri. Sebab aku hamba yang tidak pernah merasa bersyukur ini, telah dipinjamkan kebahagiaan yang teramat indah, walau cuma sementara, tapi aku tetap rasa bahagia. Semoga aku tetap rasa bahagia walaupun akan ada sedikit luka jauh di penghujung perjalanan sana.

No comments: