Saturday, October 2, 2010

PUISI CINTA PERGI..

Teringat kembali aku pada waktu lewat 11 malam itu,
Pada tarikh 29 Ogos itu,
Kamu telah pergi jauh meninggalkan aku,
Dan pada ketika saat itu, aku terjelepuk meraung menangis sendiri,
Di sudut kaki katil itu seperti bini kematian laki,
Dan pada ketika itu, nyawa aku bagai melayang pergi,
Tahukah kamu betapa kecewanya aku di kala itu,
Segala janji yang pernah kamu taburkan telah kau mungkiri,
Segala kepercayaan dan keyakinan yang aku beri telah dikhianati,
Aku telah ditipu dan segala cinta yang aku beri telah dinodai,
Aku telah kamu sakiti dan lukai,
Maafkan aku sayang,
Tapi aku tidak bisa membenci mahupun melupakanmu pergi,
Maafkan aku kasih,
Kerana aku masih terlalu sayang dan kasih pada jasadmu yang sudah melangkah pergi,
Izinkan aku cinta,
Kerana aku ingin menyayangi dan merinduimu walau hanya dalam sepi,
Maafkan aku rindu,
Sesungguhnya, aku masih terlalu merindui kamu.
Aku tetap akan melihat kamu walau dari kejauhan,
Aku tetap akan mendoakanmu untuk kebahagiaan,
Kerana kamu telah miliki seluruh hatiku,
Doakan suatu waktu nanti, aku mampu mencampakmu dari hati.

No comments: