Wednesday, June 24, 2009

SETIAKAH CINTA??

mereka kata cinta tu buta,
entahlah aku tak kuasa,
hawa dijadikan dari rusuk adam,
sebagai teman,
bagaimana pula jika rusuk itu untuk teman-teman,
mungkin dua, tiga, atau empat??
satu tak cukupkah??
tak puaskah??
kenapa harus ada dua dan seterusnya??
cinta??
jangan ungkapkannya kalau tak setia,
cinta yang rapuh takkan ke mana,
aku dah bosan dengan cinta,
dengar pun aku tak mahu,
aku kata tak mahu kahwin,
kenapa??
aku tak percaya cinta bisa bertahan lama,
mak kata,
kahwin takpe tapi kena berwaspada,
jangan mudah percaya,
akibatnya??
nasib kaulah labu,
mak kata,
mengadulah pada Tuhan,
bukan pada laki,
bukan pada anak,
bukan pada teman,
tapi pada Tuhan,
kerna Dia yang mendatangkan ujian,
bukan aku, kau, atau sesapa jua
kerna Dia yang Maha Mendengar dan Berkuasa,
tapi kita??
hanya mampu mendengar,
mungkin juga membantu,
tapi Dia lah penentunya..

p/s: aku pasrah jika ini takdirnya.
tapi tawakkal tanpa usaha takkan membawa apa-apa.

1 comment:

Farah Abdullah said...

ijatttttttt!! hehe.. welcome to blogging world~! weh.. letak la chatbox.. huhu..